Friday, August 10, 2012

සිතුවිලි අතර........( 9 කොටස)

හයියෝ....සොරි වෙන්ට ඕන කතාව මගින් නවත්තලා ගියාට....මේ පැත්තෙ නොඑන්න හේතුව මන් කිව්වනේ...ටික දෙනෙක්ට මතක තියලා....සතුටුයි සතුටුයි...ඔන්න ආයෙමත් කතාවත් අරන් මන් ආවා....

 
මෙතෙක් කතාව......
කරාපිටිය මහ රෝහලේ මානසික රෝගී අංශයට දොස්තර කාවිංග තම ප්‍රථම පත්වීම ලබා පැමිණෙයි...වැඩ බාර ගෙන රෝගීන්ගේ වාර්තාත් බලමින් ඒ ඒ රෝගියාව නිරීක්ෂණය කරමින් යද්දී නොසිතු ලෙස තම පරණ පෙම්වතිය එහි සිටිනු දකී....එමෙන්න ඇයගේ,  හිරුණි නවෝද්‍යා දිසානායක, මේ තත්වයට පත්වීමට බලපා ඇති හේතුව තමා බව වටහාගෙන බොහෝ කම්පා වේ....එනම් ඇයව යතා තත්වයට ගෙන ඒමට ඔහුත් කාර්යය මණ්ඩලයත් දරණ උත්සහය අතර තුර ඔහු, ඔහුගේත් ඇයගේත් සොඳුරු වූත්, වේදනා වූත් ඒ අතීතය ආවර්ජනයක යෙදෙයි.....


 පහුගිය කොටස් අමතක වෙලත් ඇතිනේ....එහෙනම් මෙන්න ගිහින් මතක් කරන් එන්නකෝ.......

එතැන් පටන්....

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


අම්මේ කෙල්ලගේ මූණේ තියන හිනාව.....කොළඹ ආව විතරයි කොල්ලෙකුත් අල්ලගත්තා නේද?
නවොද්‍යාගේ මුහුණේ වු සිනාව දැක ඇයගේ හොඳම යෙහෙළිය වු සකුණි ඇසුවේ ඇයව කේන්තිගස්සන්නටත් එක්කය.

අනේ මේ සකූ ඕනනැති කතා කියන්නෙපා...මට ඕන ඇති කොල්ලෙක් නැ...මේ ඉන්න විදිය හොඳයි මට.....
තමා සිතු අන්දමටම ඇයට කේන්තිගිය වග වටහාගත් සකුණි නවෝද්‍යා ලඟට පැමිණ ඇයව බදාගෙන වටයක් කැරකුණාය.....

මන් දැනගත්තා උඹ ඕකට මුණ එල්ලගනී කියලා....මොකද්ද බන් විහිළුවක් කරලා ජොලියේ හිටපන්කෝ....කොයිවෙලේ බැලුවත් කේන්ති අරන් මුණ එල්ලගෙන....

සමහර දේවල් අමතක කරලා ඉන්දෙද්දි ආයෙම ඒවා මතක් කරවන්නෙපා බන් ප්ලීස්....

අනේ බන් මන් එහෙම කරන්න නෙමේ විහිළු කලේ...උඹව හිනස්සන්න බලාගෙන....

ඒක හරි...ආදරේ කියන වචනෙත් එක්ක මට මතක්වෙන කෙනෙක් ඉන්නවා කියලා උඹ දන්නවනේ.....එයා මට ආදරේ නොකලත් මන් එයාට ආදරේ කළානේ....ඒකයි...

හරි හරි...දැන් අමතක කරපන් ඒක....දැන් කියපන් ඔය කාවිංගද මොකාද කියන එකා මොකද කිවේ...හෙට එන්නම් කීවද හෙල්ප් එකට?

කාවිංග ගැන අසද්දී නවෝද්‍යාගේ මුවට හිනාවක් නැගුණි....

අපෝ හරි හිනාවක් ගියේ....කොල්ලා මොකෝ කිව්වේ...?

මහ පිස්සු කොල්ලෙක් බන්....කතා කර කර ඉන්න හොඳයි...හොඳ කටර් එකක්....හෙට එන්නම් කීවා....
 මේ හමුවීම් ඔහුගේත් ඇයගේත් ජීවිත ගොඩක් වෙනස් කිරීමට බලපායි කියලා ඔවුන් දෙදෙනාවත් දැන නොසිටින්න ඇති.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

පසුදින පටන් ප්‍රදර්ශනය නිමවනතුරු පුරා දින 20කට ආසන්න කාලයක් දිනපතාම ඔහුත් ඇයත් මුණගැසුණ අතර ඔහුටත් ඇයටත් නොදැනීම ඔවුන් හොඳ යහළුවන් විම කාටවත් වලක්වනු නොහැකි විය....ඒ අතරම ඔව්නොවුන්ගේ ‍පෞද්ගලික දේවල් ගැනද කතාකරන ලදී....මෙතෙක් කාටවත් නොපෙන්වු, ආදරය නිසා දෙදෙනාම විඳි දුක, එකිනෙකා හමුවේ තම හදවත් විවරකර වේදනාවන් බෙදාගන්තේ ඔවුන් දෙදෙනාගේම අදහස් බොහෝ දුරට සමාන වු බැවිනි....

දෙදෙනාගේ බැඳීම කෙතෙක්දැයී කිවොත් ඔහු‍ගේත් ඇයගේත් යහළුවන්ට මොවුන් දෙදෙනා අතර යහළුකමට එහා ගිය බැඳීමක් තිබෙන බව නිරතුරුවම පසක් විය....

මොවුන් දෙදෙනාගේම සිත්වලද යහළුකමට එහා ගිය සෙනෙහක් ඔවුනොවුන් වෙනුවෙන් ඇති බව දැන සිටියත් එහි වග තුග සොයා තිබෙන බැඳීම නැතිකරගන්න සිතුවේ නැත.....

කාලය දින සති ගෙවී ගොස් එක් දිනයක,

"නංගා, ප්‍රශ්නයක් අහන්න අවන්කවම උත්තර දෙනවද?"

"මන් අයියට බොරු කියලනම් නැ අද වෙනකම්....අහන්නකො බලන්න...අදවත් බොරුවක් කියන්න.....හික්ස්..."

"විහිළු නෙමේ මෝඩියේ, මන් සීරියස් අහන්නේ....."

"හරි හරි මැට්ටෝ...මන් කීවනේ මන් අද වෙනකම් ඔයාට බොරු කියලා නැ....ඉතින් අද කියන්නෙත් නැ...අහන්නකො දැන් ඔය ප්‍රශ්නේ....?"

"මට කියන්න, හදිස්සියෙවත් ඔයා වෙන කෙනෙක් එක්ක යාළුවෙලා ඉන්දෙද්දී ඔය ඔය ආදරේ කරපු බෝයි ඔයාගේ ආදරේ තේරුම් අරන් ඔයාව හොයන් ආවොත් ඔයා මොකද කරන්නේ.....?"

"ඇයි ඔයා ඔය වගේ ප්‍රශ්නයක් මගෙන් අහන්නේ අයියේ....?"

"පන්ඩිතකම් නැතුව ඇහුව ප්‍රශ්නෙට උත්තරේ දෙනවකෝ....."

"හ්ම් හ්ම්.....ඔයා ඇහුවේ මන් කා එක්ක හරි යාළුවෙලා ඉන්දෙද්දි ආවොත් කියලනේ....ආ?"

"ඔවු...."

"එහෙනම් මගේ උත්තරේ මන් එයාව බාරගන්නේ නැ කියන එක....."

"එහෙමද? ඒත් ඇයි? ඔයා එයාට ගොඩක් ආදරේනේ....ඉස්සරනම් හැම මොහොතෙම කියවන්නේ එයා ගැන...එයා එහෙමයි, අරෙහෙමයි, එරෙහෙම කිව්වා, මෙහෙම කිව්වා.....වෙලාවක මට එපාත් වෙනවා අහන් ඉඳලා....ඒත් අහන් හිටියා......"

"ආ කියන එක්කෙනා එහෙම නැ වගේ....ඔයත් ඒ වගේ තමා.....අනේ නංගි එයා එයා එයා.....මොකක් කියන්න ගියත් එයා...හම්...."

"හරි හරි මැට්ටි කියනවකෝ ඇයි බාර නොගන්නේ කියලා...."

"බාර නොගන්නේ එතකොට මගේ ජීවිතේ කෙනෙක් ඉන්න නිසා....මන් ආදරේ නොකරන කෙනෙක් එක්ක යාළුවෙන්නේ නැනේ...එතකොට මන් එයාට ආදරේ කරනවා....එයා මාවයි මගේ ආදරෙයි විස්වාස කරලයි මාත් එක්ක ඉන්නේ...මට බැ මට ආදරේ කරන කෙනෙක්ගේ විස්වාසේ කඩන්න...ගිය අය ගියා...දැන් මගේ ජීවිතේ වෙන කෙනෙක් ඉන්නවනේ....තේරැණාද?"

"ඒ කියන්නේ පරණ ආදරේ හිතේ තියනවා...."

"නැ කිව්වොත් බොරුනේ අයියේ....කවදාවත් මන් දන්න තරමින් ආදරයක් සම්පුර්ණයෙන්ම හිතින් අයින් කරන්න බැ...ඒක අඩුවෙනවා මිසක්....ඒක හිත අස්සේ කොහේ හරි හැංගිලා තියෙන්න පුළුවන්...සමහර වෙලාවන් වලදී මතුවෙන...ආ බොරුද කියනවා....?"

"හම් හම් හම්...ඇත්ත නංගි...ඒක අමතක කරන්න නම් බැ...ඒත් අඩුවෙනවා...."

"ආ දැන් මට කියනවා  ඔයා මොකද කරන්නේ ඒ ගර්ල් ආයේ ඔයා ලඟට ආවොත්?"

"මට එයාව බාර ගන්න බැනේ පැටියෝ....කවුරුවත් ජීවිතේ හිටියත් නැතත්....එයා මට බොරු කරපු කෙනෙක්...මන් එපා කිව්ව දේ කරපු කෙනෙක්...ඉස්සරහටත් එහෙම නොවෙයි කියලා හිතන්නේ කොහොමද? අනික මට මගේ අම්මටයි තාත්තටයි ආයේ දුකක් දෙන්න බැ...."

"හම්.....මාත් ආස නැ මගේ අම්මටයි තාත්තටයිත් දුකක් දෙන්න.....හම්....
මේ ඒක නෙමේ ඇයි ඒ වගේ ප්‍රශ්නයක් එකපාර ඇහුවේ අයියේ....?"

"ඇහුවේ තීරණයක් ගන්න....."

"තීරණයක්....?"

"ඔව්....මොනවගේ තීරණයක්ද?"

"හම්.........................."

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

තාවිංග ගන්න තීරණය කුමක් වෙයිද.....?



8 comments:

  1. ayyo.....hodama thanin nawathalane akki.....mama issara idan kiyawapu lassana kathawak akki meka.itiri kotas tika ikmanata liyanna akki......mama aniwa enawa meka kiyawanna. :)

    ReplyDelete
  2. අමතක වෙලාදත් අහනවා... මම මේක බැළුවා... ටිකක් අමතකයි නේ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. දැන් ආයේ බැළුවනේ...අමතක වෙන එකක් නැ අයියා......

      Delete
  3. මටනම් ඔය කතාව කියවන්න දෙයක් නෑ... මලක් වගේ මම ඕක අග ඉඳන් මුලටම දන්නවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හේ හේ ....බොරු කියන්නෙපා...ඔයා සේරම දන්නේ නැ.....

      Delete
  4. ආදරයක් සම්පුර්ණයෙන්ම හිතින් අයින් කරන්න බැ...ඒක අඩුවෙනවා මිසක්....ඒක හිත අස්සේ කොහේ හරි හැංගිලා තියෙන්න පුළුවන්...සමහර වෙලාවන් වලදී මතුවෙන.

    මේක නම් සහතික ඇත්ත අක්කේ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒක අපි අත්දකින සත්‍යයක් නංගියෝ....

      Delete

සිනිට වැදගත් ඔබේ සිතුවිල්ල මෙන්න මෙතන ලියල යන්න......

මා මාම වී ....ඔබ ඔබම වී නම්.....අපි අපිම වෙන්නට පෙරුම් පුරනු කෙලසින්.....